Четверг, 19.06.2025, 19:18
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная » 2014 » Июль » 12 » Вправи на підмет і присудок. Контрольна робота - Види вправ
00:33

Вправи на підмет і присудок. Контрольна робота - Види вправ





Контрольна робота - Види вправ

1.doc (1 стор.)
Оригінал

ГОУ СПО «Світлоградський педагогічний коледж»

Контрольна робота

по предмету

Методика викладання

російської мови

Виконала студентка 3 курсу

Заочного відділення

Спеціалізація 050709

Викладання в початкових класах


Терновщук Галина Сергіївна


План:



  1. Граматичний розбір.




  1. Види вправ.


Література

1. Граматичний розбір.
пр. дод. сущ. гл. дод. сущ.

У синьому небі світить яскраве сонечко. 4

(Пов., невоскл, розпод., Просте, неусл. Однора. Чл.пр)
сонечко (яке?) яскраве - узгодження

світить (де?) в небі - примикання

в небі (якому?) синьому - узгодження

сонечко 1 - 3 складу, 1 ударних., о / л н й ш к а ]

с - [с]-согл., твердий парний, глухий парний;

про - [о /] - голосний, ударний;

л - [л] - согл., твердий парний, дзвінкий непарний;

н - [н] - согл., твердий парний, дзвінкий непарний;

и - [и] - голосний, ненаголошений;

ш - [ш] - согл., твердий непарний, глухий парний;

до - [к] - согл., твердий парний, глухий парний;

про - [а] - голосний, ненаголошений;

______________________________________

8 букв, 8 звуків
(В) небі 3 - ім'я сущ.;

1. н.ф. - небо;

2. п / п-наріц., неодуш., с.р., 2 скл.;

3. н / п - ед.ч., П.п.;

4. Додаток.

(В) синьому 3 (небі) - ім'я дод.;

1. н.ф. - Синій;

2.п / п - ...

3.н / п - ед.ч., с.р., П.п.;

4. визначення.

Світить 3 - дієслово;

  1. н.ф. (Інф) - що робити? світити;

  2. п / п - несоверш. вид, II спр.;

  3. н / п - т.ч., одн, 3 особа;

  4. присудок.



^ 2. Види вправ.

Класифікація граматичних вправ здійснюється за різними підставами, і залежно від цього виходять різні типи вправ.

  1. за характером формованих знань граматичні вправи діляться на дві великі групи:

  • морфологічні (включаючи і лексико-морфологічні);

  • синтаксичні.

Морфологічні вправи закріплюють знання, отримані дітьми по морфології, і служать основою формування як орфографічних, так і пунктуаційних умінь і навичок. З цією метою використовуються такі вправи:

  • - Впізнання частини мови, того чи іншого розряду цієї частини мови;

  • - Підбір слів тієї чи іншої частини мови, того чи іншого розряду частини мови;

  • - Постановка слова у зазначеній формі;

  • - Розмежування омонімічних слів, що відносяться до різних частин мови;

  • - Угруповання слів за частинами мови;

  • - Повний або частковий морфологічний розбір слова.

Синтаксичні вправи включають в себе роботу як з аналізу синтаксичних явищ, так і за їх вживання в мові учнів, а для цього використовуються такі вправи:

  • - Відмежування одних синтаксичних структур від інших;

  • - Визначення структури даної синтаксичної одиниці;

  • - Знаходження в пропозиціях тих чи інших структурних частин;

  • - Складання схем пропозицій;

  • - Складання пропозицій за схемами;

  • - Складання пропозицій зазначеної структури;

  • - Повний або частковий синтаксичний розбір словосполучень і пропозицій різних структур.

Виконання синтаксичних вправ готує школярів до оволодіння пунктуацією, а також низкою комунікативних умінь.

  1. за характером діяльності учнів (точніше, характер розумових операцій, які виконують учні в ході вправи) виділяються вправи

  • аналітичні;

  • синтетичні;

  • вправи на порівняння;

  • класифікацію.

До аналітичних вправам відноситься граматичний розбір, що включає розбір за частинами мови (морфологічний) і по членам пропозиції (синтаксичний розбір).

Морфологічний розбір іменника.

  1. Частина мови.

  2. Початкова форма (ім.п., одн).

  3. Постійні ознаки:

- Власне або загальне;

- Одухотворене або неживе;

- Рід;

- Схиляння.

4. Непостійні ознаки:

- Відмінок;

- Число.

5. Роль в реченні.

^ Приклад: Легкий морозець покриває калюжку тонким льодком.

Мороз - ім., Мороз, наріц., Неодуш., М.р., 2 скл., Ім.п., одн, підмет.

Калюжку - ім., Калюжка, наріц., Неодуш., Ж.р., 1 скл., В.п., одн, дод.
Морфологічний розбір імені прикметника.

  1. Частина мови.

  2. Початкова форма (ед.ч., м.р., ім.п.).

  3. Непостійні ознаки:

- Число;

- Рід (тільки в ед.ч.);

- Відмінок.

4. Роль в реченні.

Приклад: Я вийшов із задушливої кімнати.

(З) задушливій (кімнати) - докладаючи., Задушливий, одн, в ед.ч., ж.р., в род.п., визна.
Розбір дієслова як частини мови (морфологічний розбір).

  1. Частина мови.

  2. Початкова форма.

  3. Постійні ознаки:

- Відмінювання;

4. Змінювані ознаки:

- Число;

- Час;

- Особа (є у дієслів у теперішньому і майбутньому часі);

- Рід (є у дієслів у минулому часі в однині).

5. Роль в реченні.
Приклад: Ми йдемо все довше і далі в ліс.

йдемо - Глагов., неопр.ф., йти, 2 спр., у множині, в наст.вр., в 1 особі, присудок.
Морфологічний розбір займенника.

  1. Частина мови.

  2. Початкова форма (ім.п.).

  3. Особа.

  4. Число.

  5. Рід (тільки в 3 особі однини).

  6. Відмінок.

  7. Роль в реченні.

Приклад: Пес біжить за нею, пестячи.

(За) нею - займенник, вона, 3 особа, одн, ж.р., тв.п., доповнення.
Розбір пропозиції

  1. Яка пропозиція за метою висловлювання?

  2. Яка пропозиція щодо інтонації?

  3. Поширене воно чи нерозповсюджене?

  4. Про кого або про що говориться в реченні? Підкресли підмет.

  5. Що говориться про що підлягає? Підкресли присудок.

  6. Розбираємо групу підмета. Ставимо питання від підлягає до слів, пов'язаним з ним за змістом.

  7. Розбираємо групу присудка. Ставимо питання від присудка до слів, які його пояснюють.

  8. Ставимо питання від головного члена до другорядного, його пояснюється.

П р и м і р: ^ Після теплих дощів у лісі пішли гриби. (Повествоват., невоскліц., Поширення.)

Що? Гриби - це підмет.

Гриби (що зробили?) Пішли. Це присудок.

Від підлягає питання поставити не можна.

Задаємо питання від присудка.

^ Пішли (де?) В лісі - це вт.член. - Обставина

Пішли (коли?) Після дощів - це вт.член. - Обставина

Після дощів (яких?) Теплих - це вт.член. - Визначення

Розбір по членам пропозиції трохи поглиблюється від класу до класу, у міру того як учні опановують новими синтаксичними знаннями.

^ Синтетичні вправи з російської мови - Такі вправи, при виконанні яких у діяльності учнів переважає синтез, на відміну від аналітичних вправ.

Приклади: злиття звуків у складі, складання слів з букв розрізної азбуки (I клас); утворення нових слів за допомогою афіксів у відповідності зі словотворчими моделями; освіту форм слів - схиляння, відмінювання; побудова словосполучень і пропозицій різних типів, введення в пропозицію ускладнюють конструкцій ; побудова тексту - як окремих його компонентів, так і лист цілих творів, усне розповідання; побудова узагальнюючих схем і таблиць з граматики та пр. До числа вправ, в яких переважає синтез, відносяться також диктанти. У роботі вчителя і учнів з російської мови використовуються також аналітико-синтетичні вправи, в яких не спостерігається стійкого переважання аналізу або синтезу.

Аналітично-синтетичні вправи припускають: 1) редагування деформованого тексту, 2) вставку пропущених у тексті слів і визначення ролі, яку вони відіграють у тексті; 3) різні види розборів.

Вправи на порівняння.

Порівняння і зіставлення в навчанні російській мові - прийом навчання і розумова операція. С. високо цінував К. Д. Ушинський: він вважав, що вся пізнавальна діяльність учня спирається на порівняння вже відомого з невідомим, на виділення невідомих елементів і їх засвоєння.

Вправи на порівняння широко використовується у перевірці правопису слів шляхом їх зіставлення з спорідненими словами, з аналогічними формами; прийом протиставлення використовується для з'ясування смислових відмінностей.
^ Вправи на класифікацію широко використовуються при навчанні молодших школярів російській мові.

Наприклад, при вивченні теми «Розмежування перевіряються і непроверяемих написань. Вправа в орфографічної пильності та вирішенні задач різними способами »(УМК« Гармонія », 2 клас) учням пропонується завдання:

Випишіть слова в два стовпчики: з перевіряються і непроверяемимі написання.

^ Ось мармурова арк °

Веде в алею парку.

Йде алея до воріт,

А біля воріт автобус чекає.

С. Маршак

Література

1. Львів М.Р. Методика викладання російської мови в початкових класах / М.Р. Львів, В.Г. Горецький, О.В. Сосновська. - 2-е вид., Испр. - М.: Видавничий центр «Академія», 2004. - 464 с.
2. Методика викладання російської мови в школі: навч. для студ. вузів. / Ред. М.Т. Баранов. - М.: Академія, 2000. - 368 с.
3. Російська мова в початкових класах: Теорія і практика навчання: Учеб. посібник для студентів пед. навч. закладів за спец. «Педагогіка і методика поч. навчання »/ М.С. Соловейчик, П.С. Жедек, М.М., 2003.

4. М. С. Соловейчик, Н. С. Кузьменко Російська мова: Методичні рекомендації до підручника і зошитам-задачник для 2 класу

загальноосвітніх установ. Посібник для вчителя / Смоленськ

«Асоціація XXI століття», 2010.
5. Шатова Є.Г. Урок розвитку мовлення в сучасній школі: типи, структура, методика: навч. посібник для студ. / Є.Г. Шатова. - М.: Дрофа, 2007. - 253 с.
6. Штрекер Н.Ю. Основи методики навчання російській мові в початковій школі: навч. посібник / Н.Ю. Штрекер, 2003. - 253 с.


Источник: uadoc.zavantag.com
Просмотров: 2456 | Добавил: lhavere | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Форма входа
Поиск
Календарь
«  Июль 2014  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архив записей
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 6
Мини-чат
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0