Вправи на підмет і присудок. Контрольна робота - Види вправ
|
Контрольна робота - Види вправ1.doc (1 стор.) Оригінал ГОУ СПО «Світлоградський педагогічний коледж» Контрольна робота по предмету Методика викладання російської мови Виконала студентка 3 курсу Заочного відділення Спеціалізація 050709 Викладання в початкових класах Терновщук Галина Сергіївна
План:
Граматичний розбір.
Види вправ.
Література
1. Граматичний розбір. пр. дод. сущ. гл. дод. сущ.
У синьому небі світить яскраве сонечко. 4
(Пов., невоскл, розпод., Просте, неусл. Однора. Чл.пр) сонечко (яке?) яскраве - узгодження
світить (де?) в небі - примикання
в небі (якому?) синьому - узгодження
сонечко 1 - 3 складу, 1 ударних., [З о / л н й ш к а ]
с - [с]-согл., твердий парний, глухий парний;
про - [о /] - голосний, ударний;
л - [л] - согл., твердий парний, дзвінкий непарний;
н - [н] - согл., твердий парний, дзвінкий непарний;
и - [и] - голосний, ненаголошений;
ш - [ш] - согл., твердий непарний, глухий парний;
до - [к] - согл., твердий парний, глухий парний;
про - [а] - голосний, ненаголошений;
______________________________________
8 букв, 8 звуків (В) небі 3 - ім'я сущ.;
1. н.ф. - небо;
2. п / п-наріц., неодуш., с.р., 2 скл.;
3. н / п - ед.ч., П.п.;
4. Додаток.
(В) синьому 3 (небі) - ім'я дод.;
1. н.ф. - Синій;
2.п / п - ...
3.н / п - ед.ч., с.р., П.п.;
4. визначення.
Світить 3 - дієслово;
н.ф. (Інф) - що робити? світити;
п / п - несоверш. вид, II спр.;
н / п - т.ч., одн, 3 особа;
присудок.
^ 2. Види вправ.
Класифікація граматичних вправ здійснюється за різними підставами, і залежно від цього виходять різні типи вправ.
за характером формованих знань граматичні вправи діляться на дві великі групи:
морфологічні (включаючи і лексико-морфологічні);
синтаксичні.
Морфологічні вправи закріплюють знання, отримані дітьми по морфології, і служать основою формування як орфографічних, так і пунктуаційних умінь і навичок. З цією метою використовуються такі вправи:
- Впізнання частини мови, того чи іншого розряду цієї частини мови;
- Підбір слів тієї чи іншої частини мови, того чи іншого розряду частини мови;
- Постановка слова у зазначеній формі;
- Розмежування омонімічних слів, що відносяться до різних частин мови;
- Угруповання слів за частинами мови;
- Повний або частковий морфологічний розбір слова.
Синтаксичні вправи включають в себе роботу як з аналізу синтаксичних явищ, так і за їх вживання в мові учнів, а для цього використовуються такі вправи:
- Відмежування одних синтаксичних структур від інших;
- Визначення структури даної синтаксичної одиниці;
- Знаходження в пропозиціях тих чи інших структурних частин;
- Складання схем пропозицій;
- Складання пропозицій за схемами;
- Складання пропозицій зазначеної структури;
- Повний або частковий синтаксичний розбір словосполучень і пропозицій різних структур.
Виконання синтаксичних вправ готує школярів до оволодіння пунктуацією, а також низкою комунікативних умінь.
за характером діяльності учнів (точніше, характер розумових операцій, які виконують учні в ході вправи) виділяються вправи
аналітичні;
синтетичні;
вправи на порівняння;
класифікацію.
До аналітичних вправам відноситься граматичний розбір, що включає розбір за частинами мови (морфологічний) і по членам пропозиції (синтаксичний розбір).
Морфологічний розбір іменника.
Частина мови.
Початкова форма (ім.п., одн).
Постійні ознаки:
- Власне або загальне;
- Одухотворене або неживе;
- Рід;
- Схиляння.
4. Непостійні ознаки:
- Відмінок;
- Число.
5. Роль в реченні.
^ Приклад: Легкий морозець покриває калюжку тонким льодком.
Мороз - ім., Мороз, наріц., Неодуш., М.р., 2 скл., Ім.п., одн, підмет.
Калюжку - ім., Калюжка, наріц., Неодуш., Ж.р., 1 скл., В.п., одн, дод. Морфологічний розбір імені прикметника.
Частина мови.
Початкова форма (ед.ч., м.р., ім.п.).
Непостійні ознаки:
- Число;
- Рід (тільки в ед.ч.);
- Відмінок.
4. Роль в реченні.
Приклад: Я вийшов із задушливої кімнати.
(З) задушливій (кімнати) - докладаючи., Задушливий, одн, в ед.ч., ж.р., в род.п., визна. Розбір дієслова як частини мови (морфологічний розбір).
Частина мови.
Початкова форма.
Постійні ознаки:
- Відмінювання;
4. Змінювані ознаки:
- Число;
- Час;
- Особа (є у дієслів у теперішньому і майбутньому часі);
- Рід (є у дієслів у минулому часі в однині).
5. Роль в реченні. Приклад: Ми йдемо все довше і далі в ліс.
йдемо - Глагов., неопр.ф., йти, 2 спр., у множині, в наст.вр., в 1 особі, присудок. Морфологічний розбір займенника.
Частина мови.
Початкова форма (ім.п.).
Особа.
Число.
Рід (тільки в 3 особі однини).
Відмінок.
Роль в реченні.
Приклад: Пес біжить за нею, пестячи.
(За) нею - займенник, вона, 3 особа, одн, ж.р., тв.п., доповнення. Розбір пропозиції
Яка пропозиція за метою висловлювання?
Яка пропозиція щодо інтонації?
Поширене воно чи нерозповсюджене?
Про кого або про що говориться в реченні? Підкресли підмет.
Що говориться про що підлягає? Підкресли присудок.
Розбираємо групу підмета. Ставимо питання від підлягає до слів, пов'язаним з ним за змістом.
Розбираємо групу присудка. Ставимо питання від присудка до слів, які його пояснюють.
Ставимо питання від головного члена до другорядного, його пояснюється.
П р и м і р: ^ Після теплих дощів у лісі пішли гриби. (Повествоват., невоскліц., Поширення.)
Що? Гриби - це підмет.
Гриби (що зробили?) Пішли. Це присудок.
Від підлягає питання поставити не можна.
Задаємо питання від присудка.
^ Пішли (де?) В лісі - це вт.член. - Обставина
Пішли (коли?) Після дощів - це вт.член. - Обставина
Після дощів (яких?) Теплих - це вт.член. - Визначення
Розбір по членам пропозиції трохи поглиблюється від класу до класу, у міру того як учні опановують новими синтаксичними знаннями.
^ Синтетичні вправи з російської мови - Такі вправи, при виконанні яких у діяльності учнів переважає синтез, на відміну від аналітичних вправ.
Приклади: злиття звуків у складі, складання слів з букв розрізної азбуки (I клас); утворення нових слів за допомогою афіксів у відповідності зі словотворчими моделями; освіту форм слів - схиляння, відмінювання; побудова словосполучень і пропозицій різних типів, введення в пропозицію ускладнюють конструкцій ; побудова тексту - як окремих його компонентів, так і лист цілих творів, усне розповідання; побудова узагальнюючих схем і таблиць з граматики та пр. До числа вправ, в яких переважає синтез, відносяться також диктанти. У роботі вчителя і учнів з російської мови використовуються також аналітико-синтетичні вправи, в яких не спостерігається стійкого переважання аналізу або синтезу.
Аналітично-синтетичні вправи припускають: 1) редагування деформованого тексту, 2) вставку пропущених у тексті слів і визначення ролі, яку вони відіграють у тексті; 3) різні види розборів.
Вправи на порівняння.
Порівняння і зіставлення в навчанні російській мові - прийом навчання і розумова операція. С. високо цінував К. Д. Ушинський: він вважав, що вся пізнавальна діяльність учня спирається на порівняння вже відомого з невідомим, на виділення невідомих елементів і їх засвоєння.
Вправи на порівняння широко використовується у перевірці правопису слів шляхом їх зіставлення з спорідненими словами, з аналогічними формами; прийом протиставлення використовується для з'ясування смислових відмінностей. ^ Вправи на класифікацію широко використовуються при навчанні молодших школярів російській мові.
Наприклад, при вивченні теми «Розмежування перевіряються і непроверяемих написань. Вправа в орфографічної пильності та вирішенні задач різними способами »(УМК« Гармонія », 2 клас) учням пропонується завдання:
Випишіть слова в два стовпчики: з перевіряються і непроверяемимі написання.
^ Ось мармурова арк °
Веде в алею парку.
Йде алея до воріт,
А біля воріт автобус чекає.
С. Маршак
Література
1. Львів М.Р. Методика викладання російської мови в початкових класах / М.Р. Львів, В.Г. Горецький, О.В. Сосновська. - 2-е вид., Испр. - М.: Видавничий центр «Академія», 2004. - 464 с. 2. Методика викладання російської мови в школі: навч. для студ. вузів. / Ред. М.Т. Баранов. - М.: Академія, 2000. - 368 с. 3. Російська мова в початкових класах: Теорія і практика навчання: Учеб. посібник для студентів пед. навч. закладів за спец. «Педагогіка і методика поч. навчання »/ М.С. Соловейчик, П.С. Жедек, М.М., 2003.
4. М. С. Соловейчик, Н. С. Кузьменко Російська мова: Методичні рекомендації до підручника і зошитам-задачник для 2 класу
загальноосвітніх установ. Посібник для вчителя / Смоленськ
«Асоціація XXI століття», 2010. 5. Шатова Є.Г. Урок розвитку мовлення в сучасній школі: типи, структура, методика: навч. посібник для студ. / Є.Г. Шатова. - М.: Дрофа, 2007. - 253 с. 6. Штрекер Н.Ю. Основи методики навчання російській мові в початковій школі: навч. посібник / Н.Ю. Штрекер, 2003. - 253 с.
Источник: uadoc.zavantag.com
|
|
|